söndag 2 oktober 2011

På ålderns höst

Jag har en plan för framtiden som innebär att om jag kommer på 100 olika idéer så borde tre av dem vara tillräckligt bra för att göra något av. Det ska vara affärsidéer med målet att i framtiden kunna syssla med det på heltid.

En av de där idéerna var BagIT - där var vi två som kom på det och drev det ihop. Och vad kan vara bättre än att kombinera vänskap och företagande - så klart utmanande men så berikande på samma gång.

Nu tillbaka till min idé. Jag har alltid tyckt om äldre - de är fina på något sätt, de besitter all den där visdomen och står för trygghet. Nuförtiden är ju inte "äldre" synonymt med gammal utan jag kan bara se till mina till mina egna föräldrar som inte är några mossiga pensionärer utan både åker på språkresa, bygger båt och projekterar i trädgården. De är uppkopplade precis på samma sätt som jag och har samma behov av nätverk, råd och tips samlat på ett och samma ställe.

Så för äldre (läs 55+) vore det toppen att samla både intressen, smarta länkar och annat under ett och samma tak - så de vet var de ska vända sig. Som ett facebook för en äldre generation. Det vore coolt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...